24 aprīlis, 2015

Cita skaistumkopšana: Zobu higiēna

Sveiciens!
Ilgu laiku domāju, ka jātop šādam rakstam. Nu labi - mazliet savādākam, bet beidzot ir stimuls un pasludinu šo par pirmo rakstu tēmā mutes higiēna.
Teikšu tā - man ir kaut kāds sava veida fetišs uz zobu kopšanu (laikam tas tāpēc, ka man riebjas zobārsti un man ir /bija/ šausmīgi jūtīgi zobi ... un te ir vieta slavinājumam - viva la anesthesia), līdz ar to šī tēma man ir īpaši mīļa.
Bez pašas apsēstības ar zobu higiēnu - arī līdzcilvēkos pirmais, ko es pamanu ir smaids un zobi.

Tiktāl par mani.
Bet šodienas tēmā galvenais ir Colgate jaunums - Maximum Cavity Protection zobu pastas un zobu birste.

Zobu pasta solās būt absolūti inovatīva, kas cīnīsies ar cukurskābēm zobu aplikumā.
Atkāpei: Droši vien daudz ir lasīts vai dzirdēts par to, ka saldi produkti rada skābu vidi gan mutes dobumā, gan arī pašā organismā. Normāls pH līmenis cilvēka mutes dobumā ir ap 7 (kas skaitās viegli sārmains). Tomēr pēc ēšanas un īpaši, ja uzturā tiek lietoti saldumi, pH līmenis strauji nokrītas, videi kļūstot skābai. Savukārt skāba vide ir labvēlīga daudzu zobus bojājošu baktēriju augšanai.

Lūk! Un Colgate sola ar šo visu cīnīties piedāvājot Maximum Cavity Protection zobu pastas un zobu birstes gan pieaugušajiem, gan bērniem.
Ražotājs sola, ka zobu pasta remineralizē zobu emalju, samazina caurumu rašanos, kā arī samazina kariesa risku.
Ražotājs sola patiešām daudz, bet vai solījumi tiks pildīti - to droši vien noteikt varēs tikai zobārsts.

Ko es varu par šo jaunumu teikt?
Iesākumam atzīšos, ka biju ļoti skeptiska, jo manā mutes higiēnas rituālā līdz šim ir ielaists un atzīts par gana labu esam tikai viens Colgate produkts (Sensitive Pro-Relief zobu pasta), pārējie produkti tiek lietoti tikai tādi, kurus zobārsts ir atzīmējis par gana labiem (Elmex, Mirafluor, Gum, u.tml.).
Tomēr laiciņu palietojot varu teikt, ka šī zobu pasta man ir iepatikusies - tā ir ļoti maiga (tādā ziņā, ka nav abrazīva), ar piparmētru garšu, un kas svarīgi - tā nav padarījusi manus zobus jūtīgākus. Kopumā pasta aplikumu no ņem labi. Kas varētu šķist slikti un tajā pašā laikā arī labi - tā puto kā traka (droši vien SLS klātbūtnē).
Kā jau ieminējos - šajā pašā sērijā ir arī zobu birste (šķiet, ka tikai vienas cietības - soft jeb mīkstā), kas ir gana maiga un bonusā - tai ir arī mēles tīrāmā puse (kas man patīk).
Arī par zobu birstēm man ir savs stāsts. Līdz šim lietoju tikai ultra-soft (pēcoperāciju) zobu birsti no Gum, atkal to pašu jūtīgo zobu dēļ, tomēr šī man pagaidām nekādu zobu jūtību izsaukusi nav un to noteikti turpināšu lietot.
Zinu, ka ir sanācis šausmīgi gari, bet vēl divos vārdos ķīmiķiem par sastāvu:
Labās lietas: satur fluoru un kalciju.
Sliktās lietas: satur tādus bubuļus kā SLS, mākslīgos aromātus un mākslīgās krāsvielas.

Rezumē:
Zobu birste noteikti ir pirkšanas vērta.
Par zobu pastu es padomātu sastāva dēļ, cena protams ir vairāk kā vilinoša un arī pats produkts kā produkts ir labs, bet nu sastāvs...

Kopumā cenas ir gana pievilcīgas: zobu birste ~ 2,50 EUR, zobu pasta (pieaugušajiem) ~2,80 EUR.

P.S. Ja rodas jautājums, kur palika bērnu zobu pasta - to nodevu lietošanā mazajiem 7 gadīgajiem zobiņiem. Tāpēc īsti komentēt nevarēšu, taču sastāvs ir un īpašības ir līdzīgas un - garša krietni vien maigāka.

Veseli zobi ir skaista smaida pirmsākums. Tāpēc kopjam zobus un smaidam :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Ievadiet komentāru